1.9.12

Mężczyzna gotuje i Meksykańskie buritto

Co może ugotować mój facet w kuchni? nic co pachnie słodyczą ale na pewno coś pikantnego, coś mięsnego i coś czosnkowego. Trochę mu przeszkodziłam chcąc spróbować guacamole i muszę się przyznać, że tak jak uwielbiam avocado i jem dość często, tak guacamole zupełnie mnie nie uraczyło i pewnie już kolejny raz go nie wykonam ze względu na jego mdły smak i kolor który po niedługim czasie robi się szary i niezbyt dobrze wygląda. Może miałam zły przepis? z kuchni Meksykańskiej to chyba powinien być odpowiedni- co myślicie? Na szczęście kucharz i gospodarz tamtejszego dnia szybciutko przygotował nasz ulubiony, mocno czosnkowy sos i wszystko smakowało pysznie...jutro też to chcę jeść! bo kto nie lubi burito?
Meksykańskie burito - gotował Rafał
według Rzeczpospolitej "Podróże kulinarne Kuchni Meksykańskiej"

Składniki:
  • 1 łyżka oliwy
  • 500g mielonej wołowiny ( R. zamienił na wieprzowinę )
  • 1 drobno posiekana średnia cebula
  • 1 zmiażdżony ząbek czosnku ( R. dodał więcej )
  • 1 łyżeczka sproszkowanego kminku
  • 1/4 łyżeczki sproszkowanej chili ( R. dodał całą )
  • 400g krojonych pomidorów
  • 1/2 szklanki wody
  • 300g odsączonej czerwonej fasoli
  • 4 duże tortille
  • 1 szklanka grubo startego sera cheddar
  • 1 łyżeczka sproszkowanej ostrej papryki
  • 1 łyżka poszatkowanej świeżej kolendry ( R. użył zmiażdżonych nasion kolendry )
  • 3/4 szklanki kwaśnej śmietany ( zamieniliśmy na sos czosnkowy )
Dodatkowo dodał:
  • 1 puszkę konserwowej kukurydzy
  • 1 puszkę konserwowanego groszku
 Przygotowanie:
 Rozgrzać oliwę na patelni, usmażyć wieprzowinę cały czas mieszając. Dodać cebulę oraz czosnek i przyprawy, podgrzewać nie przerywając mieszania dopóki cebula się nie zeszkli.
Dodaj rozdrobnione pomidory, i fasolę groszek oraz kukurydzę, wlej wodę. Dusić na wolnym ogniu bez przykrycia ok. 15 minut aż całość zgęstnieje.
Rozgrzać piekarnik do temperatury 200'.
Napełnić tortille przygotowanym nadzieniem, zwinąć starannie zabezpieczając wykałaczką, posypać serem i chwilę zapiekać aż ser się roztopi. Podawać ze śmietaną i kolendrą (udekorowałam listkiem oregano )
Smacznego :)

26 komentarzy:

  1. takie burrito to jest cos. full wypas.

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie moje smaki, w moim stylu. Cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Facet w kuchni to dobra " rzecz" hi hi, ale dlaczego zmienił wołowinę na wieprzowinę ?

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi odpowiedział, ze przepisy można modyfikować:) ale tak na serio to żadko jadamy wołowinę.

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A u mnie dawno nie było burito.
    Może ten weekend jest odpowiedni na przygotowanie?
    Guacamole za to uwielbiam i robię kremowe i ostre.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jak robisz? każda pora jest odpowiednia a ten weekend u nas cieplutki:)Miłego również!

      Usuń
  6. ja lubię bardzo :) guacamole także :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chcę takie! Nabrałam wieeelkiego smaka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm, nie polecam lizania monitora ale częstuj się przepisem i działaj!albo...namów faceta i strasznie go chwal:)

      Usuń
  8. zazdroszczę takiego uzdolnionego kulinarnie mężczyzny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no kochana..trafiło mi się ale większość kucharzy to mężczyźni, podobno nie zmieniają im się smaki jak babom :)

      Usuń
  9. A to zdecydowanie w guście mojego mężczyzny :) Mmmm~!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji