16.11.13

Czekoladowe ciasteczka - idealne na Święta

Urzekły mnie te cudowne foremki... moja nowa miłość:)
Czekoladowe ciasteczka


Składniki: na ciasteczka

  • 170g mąki pszennej tortowej
  • 120g zimnego masła
  • 2 łyżki mielonych migdałów
  • żółtko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
* dodatkowo: 200g mlecznej czekolady, silikonowa foremka do wykonania czekoladowych sztabek.

Z wszystkich składników na ciasteczka zagniatam ciasto jak na kruszonkę, wyrabiam chwilę do połączenia składników i odstawiam zawinięte w folię spożywczą na 30 minut do lodówki.Wałkuję chłodne ciasto na prostokąt, wykrojnikiem do ciastek wycinam kwadraty, układam na blasze i piekę 10 minut w temperaturze 180' lub do złotego koloru. W czasie gdy ciasteczka się pieką topię czekoladę i zalewam nią silikonową formę, wygładzam ściągając nadmiar czekolady i chłodzę w lodówce. Gdy ciasteczka są już gotowe i ostudzone nakładam na środku każdego z nich kapkę lejącej czekolady i przyklejam czekoladową sztabkę dociskając delikatnie by się obie części skleiły. Przechowuję w lodówce:)
Smacznego:)


42 komentarze:

  1. Urocze te ciasteczka :)
    Aż chce się schrupać !

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe :) żałuję że nie mam takich foremek, z przyjemnością stworzyłabym ciasteczkowe cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Najświetniejsze chyba! w życiu takich bombowych nie widziałam:)

      Usuń
  4. Wyglądają rewelacyjnie. Nie pomyślałabym, że można takie cuda zrobić samemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama o tym nie pomyślałam dopóki nie zobaczyłam tych foremek:)i tak strasznie mi się spodobały, że musiałam kupić na firmę:) ale chyba kupię i sobie bo piękne są:)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. ano doskonałe..aż miło popatrzeć co? sama się na nie gapię i gapię!

      Usuń
  6. Wow , jakie cudne , szkoda ,że ostatnio jestem pod kreska bo bym od razu fundnęła sobie ta foremkę herbatnikową i taką okrągłą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosia , ja jestem formomaniaczka :D
      tu twoje
      http://www.garneczki.pl/produkt/foremki-do-herbatnikow-cookie-choc-winter-time,9019
      tu okrągłe
      http://www.garneczki.pl/produkt/foremki-do-herbatnikow-cookie-choc-merry-xmas,9021

      Usuń
  7. My już podziwialiśmy e ciasteczka na ryjbuku. No piękne są. Ja sie po prostu w nich zakochałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się w nich zakochałam..chyba popędzę po tę foremkę :)

      Usuń
  8. Ciasteczka wyglądają niesamowicie :) Pierwszorzędny pomysł na upominek świąteczny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezent idealny to prawda:) sama chciałabym taki dostać:))

      Usuń
  9. Gosiku ale pojechałaś po bandzie :) Ja się wpraszam na kurs produkcji takich pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają przepysznie, w wolnej chwili muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę mieć taką foremkę. Obudziłaś we mnie zazdrosne dziecko i muszę mieć takie jak ty :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to dobrze, że stałaś się małą dziewczynką :) możesz mieć taką jak ja! a można ją kupić w Poznaniu na ul. Kolejowej w hurtowni P.A.N

      Usuń
  12. Gdzie można takie kupić ;-]??

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji