31.12.13

Lekka sałatka z krewetek, granatu i grejpfruta

No cóż...jak dobrze, że już po Świętach :) znudziły mi się już śledzie, bigosy i ryby chociaż pierwszy raz jadłam rekina i przyznaję bez bicia, że był bardzo smaczny! no ale... brakowało mi mojej kuchni, zapachu imbiru, czosnku i lekkości przede wszystkim, mimo, że nie gotujemy  tłusto nawet w Święta! Dziś wreszcie zwykła sałata z ulubionym imbirem, chili i czosnkiem, coś pysznego po prostu... moje smaki i dobrze bo mój Sylwester będzie tym razem w klimacie azjatyckim:)
Lekka sałatka z krewetek, granatu i grejpfruta
przepis własny

Składniki:
  • Mix sałat z rukolą
  • 10 krewetek z ogonkami
  • jeden owoc granatu
  • jeden grejpfrut zielony
  • jeden świeży ogórek
  • sól, pieprz
  • dwa ząbki czosnku
  • dwu centymetrowy kawałek imbiru
  • łyżka oleju słonecznikowego
Z granatu usuwam pestki, zachowuję sok który będzie mi później potrzebny, grejpfruta filetuję i odkładam na bok. Ogórka kroję w długość obieraczką, odstawiam. Krewetki odmrażam, wrzucam na rozgrzany olej i na malutkim ogniu podgrzewam, następnie dodaję starty czosnek oraz imbir, sól i pieprz. Krewetki należy podgrzewać na małym ogniu, ponieważ pod wpływem wysokiej temperatury się kurczą. Do przygotowanych krewetek dodaję pozostawiony sok z granatu, mieszam i odstawiam do ostygnięcia. Na półmisek wykładam sałatę, układam plastry grejpfruta i krewetek na przemian, wciskam ogórka zwiniętego w spiralę pomiędzy sałatę, posypuję pestkami granatu i polewam sosem, który pozostał z podgrzewania krewetek. Co mi pozostało? zjadam! Smacznego :)








4 komentarze:

  1. Ja na szczescie tym razem nie 'cierpialam' ;) na przejedzenie, ale gdybym byla u mamy w PL, to pewnie tez bym juz tesknila do mojej kuchni... zawsze tesknie ;)
    A salatka wyglada bardzo swiezo i lekko. Idealna na po-swiateczny czas ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zycze wszystkiego dobrego na Nowy Rok!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda znakomicie! Uwielbiam takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie sałatki. Przepiękne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji