15.12.13

Pierniki...pierniki pierwsze w tym roku :)

Jak Wam idą przygotowania do Świat? ... mi w ogóle nie idą :( niedawno wróciłam z urlopu, który spędziłam w Zakopanem... śnieżnym, białym, pięknym :) stąd zero organizacji w Świątecznej wariacji i choć każdego roku powtarzam w kółko, że zrobię tylko jeden słój śledzi, jedno ciasto, po kawałku ryby, bigos i może mały kawał mięsa to nigdy niestety mi to nie wychodzi mimo, że nie przesadzam i nie ma u mnie dwunastu Wigilijnych potraw :) Póki co...trochę czasu jeszcze do Świat jest więc na razie u mnie małe słodkości i pierwsze w tym roku pierniki :) Najzwyklejsze, pachnące i bez lukru :)
Pierniki

Składniki:
  • 20  dkg mąki pszennej
  • 25 dkg mąki razowej
  • 30 dkg miodu
  • 15 dkg cukru pudru
  • 15 dkg masła
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 60 gr przyprawy do piernika
  •  2 łyżki kakao

Przygotowanie:
Miód  podgrzać, dodać masło, ostudzić  i wymieszać z pozostałymi składnikami, wyrobić, aż ciasto będzie jednolite w przekroju  Wałkować podsypując mąką  na grubość około 2-3 mm, ale można grubsze - grubsze są bardziej miękkie po upieczeniu. Wykrawać pierniczki.
Piec około 8 - 10 minut  w temperaturze 180ºC, j
Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Gosiu, gdzie wynalazłaś takie piękne pieczątki?

    OdpowiedzUsuń
  2. są przepiękne! :) oby więcej takich pierniczków ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, przepis wygląda na ciekawy. Chyba jeszcze dzisiaj go zrobię :D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas już są i to niejedne, ale nie takie piękne jak u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji