30.9.14

Domowy ketchup z szałwią i tamaryndowcem

Właściwie ten przecier to bardziej sos niż ketchup, przynajmniej różni się on bardzo znacznie od tego kupnego stąd borykam się z nazewnictwem bo mój przypomina bardzo dobrej jakości sos pomidorowy jako dodatek do czego się da, niekoniecznie tylko do makaronów! Sama muszę przyznać jestem zaskoczona nie tylko jego smakiem ale kolorem, pięknym zapachem i lekką konsystencją. W tym roku to tylko mała próba wykonania własnego ketchupu ... w końcu wszyscy robią to i ja :-) ale sądzę, że kolejny rok będzie nieco lepszy w moje udane weki z tego roku! Topinambura użyłam zamiast octu jabłkowego, jest dość kwaśny więc sprawdził się idealnie a i kusił swoim niepowtarzalnym zapachem. Polecam!
Domowy ketchup z szałwią i tamaryndowcem
przepis własny

Składniki: na 2 butelki 350ml
  • 1kg pomidorów lima
  • 4 ząbki czosnku
  • 4 łyżki pasty z tamaryndowca
  • garść szałwi
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 liść laurowy
  • 75g cukru trzcinowego
  • pieprz, chili i sól do smaku według uznania
Pomidory myjemy, wykrawamy szypułki. Czosnek przecisnąć przez praskę, cebulę pokroić w kosteczkę, zioła umyć, osuszyć.
W dużym garnku rozgrzać oliwę i poddusić czosnek z cebulą, ziołami oraz listkiem laurowym. Dodać pomidory i resztę składników oprócz tamaryndowca i gotować na lekkim ogniu 40 minut od czasu do czasu mieszając. Mus pomidorowy przecedzić przez sito by pozbyć się skórek, przelać go do garnka i dodać na końcu topinambur i dalej dusić około 20 minut. Przelać przecier do butelek bądź słoiczków i natychmiast zamknąć.
Smacznego :-)

4 komentarze:

  1. Ale ma piękny intensywny kolor:) Aż chce się go zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ketchup prezentuje się obłędnie :)
    przyznam szczerze,że ta szałwia nieco mnie zaintrygowała...żałuję że na ten rok zakończyłam rozważania z ketchupem :(
    ...ale mam szansę w przysłym roku skorzystać z przepisu :)

    pozdrawiam :)

    p.s.
    fotki jak zwykle cudowne

    OdpowiedzUsuń
  3. Topinambur i szałwia zachęcająco brzmi - 'keczupowe' szaleństwo trwa, więc kusi mnie, żeby i Twoją wersję wypróbować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji