16.2.15

Tacos mexicanos !

Moje tacos trochę ulepszyłam ... dodałam ulubioną kukurydzę, czarną fasolę zamiast czerwonej, papryczki serrano,  kolendrę i posypałam pysznym hiszpańskim serem startym na tarce .. chwilę zapiekłam i pożarłam bo o zjedzeniu kulturalnym mowy nie było! Nie da się ukryć, że zrobienie aromatycznej salsy w zimie graniczy z cudem ... niestety nie te pomidory więc kolejną trzeba przygotować koniecznie gdy sezon na pomidory będzie w pełni ale nie narzekam, zjadłam i w całości było pysznie!


Tacos mexicanos :-)
Podróże kulinarne Kuchnia Meksykańska

Składniki:
  • 8 muszli taco
  • 2 zmiażdżone ząbki czosnku
  • 400g mielonej wołowiny
  • łyżeczka mielonej chili ( użyłam świeżej )
  • 300g czerwonej fasoli ( użyłam czarnej )
  • 1/3 szklanki koncentratu pomidorowego ( użyłam pulpy pomidorowej )
  • 2 średnie pomidory pokrojone w kostkę
  • ser manchego starty na tarce ( od siebie )
  • kukurydza ( od siebie )
  • kolendra ( od siebie )
Rozgrzej olej na patelni, smaż czosnek i wołowinę aż mięso w całości się przyrumieni. Dodaj chili, koncentrat pomidorowy, pomidory i duś na małym ogniu 15 minut. Opiecz w międzyczasie muszle taco w  piekarniki nagrzanym do 180' przez około 5 minut. Przed podaniem wypełnij muszle wołowiną oraz salsą, posyp serem i na chwilę włóż do piekarnika, wyjmij posyp świeżą kolendrą i zjedz!
 Składniki: Salsa Cruda
  • drobno posiekany ogórek
  • drobno posiekana czerwona cebula
  • 2 drobno posiekane pomidory
  • 2 łyżeczki sosu chili
  • posiekany pęczek kolendry
Zmieszaj wszystkie składniki i odstaw.


10 komentarzy:

  1. Chętnie też pożarłabym nawet ze 3 takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię meksykańskie smaki-są rewelacyjne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no mi ostatnio strasznie ich brakowało więc musiałam zrobić :-)

      Usuń
  3. Super! A gdzie kupujesz ten muszle taco? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam w Kuchniach Świata ale widziałam również w Makro tyle, że chyba były droższe ale muszę napisać, że można je wykonać samemu w domu ... spójrz na przepis na domowe tortille, użyj mąki kukurydzianej i kiedy je usmażysz na patelni przełóż je na wylepioną folią aluminiową butelkę by nadać kształt następnie na 10 minut wraz z butelką włóż do piekarnika nagrzanego do 180', zrobią się chrupiące :-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji