27.4.15

Rabarbarowe love :-)

Tego roku rabarbar będzie częstym gościem na moim stole, nie dość że obecnie jest go sporo na rynku to i na działce go bardzo dużo i to strasznie mnie cieszy bo zwykle nie skorzystałam z sezonu na tyle by być z niego zadowolona! Często przeoczę sezonowe dobroci, tak jak na przykład rok temu nie uraczyłam się ani jedną główką kalafiora bo zwyczajnie się zgapiłam i było mi strasznie głupio .. ja blogerka kulinarna, na dodatek pracująca w gastronomii zapomniała o użyciu w swojej kuchni kalafiora! Mam nadzieje, że tym razem niczego nie przeoczę ... posiałam już co nieco na działce więc czekam teraz jak na zbawienie i cieszę się jak dziecko :-) Tymczasem nie zawracając Wam głowy moimi sprawami, zapraszam na pierwszą w tym roku konfiturę rabarbarowo pomarańczową, pyszną zresztą!
Konfitura rabarbarowa z sycylijską pomarańczą
przepis własny

Składniki: na 2 małe słoiczki
  • 300g rabarbaru
  • 3 pomarańcze sycylijskie
  • sok z jednej cytryny
  • 150g cukru
  • gałązka rozmarynu
Rabarbar pokrój, pomarańcze filetuj i od razu wrzucaj do rondelka, dodaj sok z cytryny, rozmaryn oraz cukier  i smaż na małym ogniu aż pomarańcza  przybierze konsystencji konfitury. Do tak przygotowanej pulpy dodaj połowę rabarbaru i dalej smaż do czasu aż konfitura zgęstnieje, wyjmij gałązkę rozmarynu i dodaj pozostały rabarbar, tym razem smaż tylko 2 minuty by zachować kilka całych kawałków rabarbaru. Przełóż do słoiczków i zakręć. Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Takie połączenie musi być super, może też to zrobię! Zazdroszczę warzyw z własnej uprawy, ja próbowałam na balkonie ale jest bardzo wietrznie i tylko koper bio się udał ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama sobie jeszcze zazdroszcze tej działki .. mam nadzieje, że to co posiałam urośnie :-)

      Usuń
  2. U mnie tez rabarbarowo (i jeszcze nie powiedzialam ostatniego slowa! :) Porywam sloiczek z cala zawartoscia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Boska!
    Ja co roku o czymś zapominam, rabarbarem nigdy nie zdążę się najeść...
    Z drugiej strony - tyle tego, a czasu tak niewiele... Jak tu nadążyć...?

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie dziewczyny się zawsze wkurzają, że jak czas na rabarbar to wszystko z rabarbarem i chyba nie za bardzo podoba im się pomysł z gotowaniem sezonowo :-) no ale jak tu nie zjeść tych pysznych nowalijek.. ja to chętnie nawet z mięsa na ten czas bym zrezygnowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rabarbarowe konfitury to ja uwielbiam. W tym roku u nas też rabarbar obrodził, to pewnie coś sama przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakochałam się :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. a nie trzeba tego pasteryzowac czy cos? nie znam sie, ale myslalam ze sie inaczej robic konitury cos sie juz gotuje w sloikach zamknietych?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji