16.1.16

Gravlax w cytrusach

Obiecałam sobie, że nauczę się przygotowywać ryby w każdej postaci i jak dotąd całkiem nieźle mi idzie :-)
Produkcje gravlaxa obserwowałam bacznie w pracy, wydawało się to tak mało skomplikowane, że koniecznie chciałam posiąść wiedzę dotyczącą całej procedury...a po co to, a po co tamto..obrócić skórą do dołu czy do góry... dlaczego alkohol i po co taka ilość soli - chyba mieli mnie dość ale tłumaczyli śmiejąc się! Naprawdę idealnie jest pracować w towarzystwie kucharzy, móc zapytać ekspertów i od nich też się uczyć - dzięki drodzy koledzy, dzięki wspaniały szefie :-)
Gravlax w cytrusach

Składniki:
  • duży kawałek surowego łososia ze skórą
  • sok z połowy cytryny +skórka
  • sok z połowy pomarańczy +skórka
  • sok z połowy grejpfrut +skórka
  • sól gruboziarnista
  • 40g wódki
  • świeży koperek
  • odrobina posiekanej chili
  •  1 łyżka cukru lub miodu
Przygotowanie:
Łososia opłucz i osusz w papierowym ręczniku. Składniki marynaty oprócz soli mieszamy w jednym naczyniu. Na dno naczynia sypiemy sporą ilość soli, kładziemy łososia tak by skóra była widoczna u góry, dodajemy marynatę oraz skórki z cytrusów, posypujemy koprem i foliujemy folią spożywczą. Tak przygotowanego łososia wkładamy na dwa dni do lodówki. Po tym czasie wyjmujemy łososia na deskę, pozbywamy się skórek cytrusowych i posypujemy wierzch świeżym koperkiem i chili. Możemy jeść kanapkę, uzyć do sushi czy do carpaccio :-) Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Cudowne, chyba sama spróbuję gravlaxa przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taką rybką to ja nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mój się właśnie marynuje "inaczej". Nie zajrzałam na Tego bloga i zrobiłam wg programu R. Makłowicza z Goeteborga (przyrządza wybitny kucharz szwedzki Leif Mannerstrom)- ciekawe, jaki wyjdzie. Pewnie zrobię i Twojego dla porównania. Ula

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji