22.8.17

Nalewka jeżynowa

W zasadzie to chyba pierwsza moja nalewka bo robiłam już świąteczny likier z mandarynek tu i ajerkoniak pina colada  tu
Ponieważ nie za bardzo przepadam za spirytusem użyłam wódki. Podobno jeżyna działa przeciwzapalnie i bardzo dobrze sprawdza się u osób, które mają problemy z krążeniem czyli dla mnie nalewka będzie idealna bo akurat z krążeniem mam problem :-) jeżynówka jest również naturalnym lekiem łagodzącym objawy menopauzy i zmniejsza  ryzyko rozwoju procesu miażdżycowego. No cóż, chyba za mało tej mikstury zrobiłam ale zawsze wszystko muszę wypróbować w mniejszych ilościach by się przekonać! Jeśli już robiliście to pewnie w tym roku też pędzicie ten bimber w słojach a jeśli nie to czas chyba wypróbować ...u mnie chyba w tym roku jeszcze z gruszek i pigwy jeśli uda mi się zdążyć :-)

Nalewka jeżynowa na dobre krążenie
przepis na oko

Składniki:
  • 500g świeżych, dojrzałych jeżyn
  • 200g cukru trzcinowego
  • 0,25l wódki 
Przygotuj wyparzony, osuszony słoik. Na dno wysyp warstwę cukru i warstwę jeżyn, przykryj kolejną warstwą cukru i tak do zakończenia tych dwóch składników. Zakręć słoik i odstaw w słonecznym miejscu na 3 dni by cukier się rozpuścił. Każdego dnia wstrząśnij lekko słoikiem  by zatopić cukier puszczonym sokiem który wytworzył się z jeżyn a wytworzy się gdy jeżyny faktycznie są bardzo dojrzałe. Po trzech dniach jeżyny powinny być już całkowicie zatopione w syropie, możesz zalać wszystko wódką i ponownie odstawić na kilka dni, nawet tydzień. Po tym czasie odcedź owoce przez sito i przefiltruj przez grubą warstwę gazy syrop alkoholowy, powtórz raz jeszcze i przelej do karafki. Zamknij i czekaj aż nalewka się dobrze przegryzie, nawet do pół roku w chłodnym zaciemnionym miejscu. Ciekawe jak smakuje po tych 6 mc co?!

Dołączam do akcji:

2 komentarze:

  1. Świetny przepis :)
    Proponuję zgłosić go również do akcji "Róbmy przetwory!". Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pije alkoholu, ale chętnie powąchała bym, jak taka nalewka pachnie... Mmm... Dziękuję za dołączenie do akcji kulinarnej Jeżynobranie 2017. Pozdrawiam 😃

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji