6.12.17

Śniadaniowe wytrawne krakersy z płatków żytnich

Propozycja na #dzienzdrowegosniadania i wykorzystanie płatków żytnich #lubella  inaczej, całkiem mi przypadła do gustu. Fajny pomysł na śniadanie #lubellacornflakes,  pochrupanie przed telewizorem, prezencik hand made dla bliskiej osoby na święta itd bo #silazezboz tkwi własnie w płatkach
Można upiec ciasto jako jeden płat i później po prostu łamać tyle ile się chce ale ja z racji przygotowania chrupkich kanapeczek wykroiłam wykrojnikiem i mam smakowite, eleganckie śniadanie. No to jak, ktoś wypróbuje #odkryjcomozezboze?

 Śniadaniowe wytrawne krakersy z płatków żytnich 
przepis własny

Składniki: na 12 sztuk
  • 280g płatków żytnich Lubella + trochę do pokruszenia na wierzch krakersów
  • 100g mąki pszennej 
  • 120g masła 
  • dwie szczypty soli
  • dwie szczypty mielonego kminku
Dodatki:kozi ser, karmelizowany banan, orzechy pekan i żurawina liofilizowana

Płatki żytnie rozdrobnić w mikserze na mąkę, dodać do nich mąkę pszenną, sól oraz kminek i wymieszać wszystko jeszcze raz. Masło posiekać i wrzucić do naczynia z mąkami. Wyrabiać palcami najpierw na kruszonkę, następnie na gładkie w miarę ciasto i od razu rozwałkować pomiędzy dwoma arkuszami papieru do wypieków. Zdjąć wierzchni arkusz papieru, obsypać rozwałkowane ciasto pozostałymi kruszonymi płatkami żytnimi, ponownie nakryć papierem i jeszcze raz przewałkować by kruszone płatki przykleiły się do ciasta, dzięki temu krakersy będą chrupiące po upieczeniu. Wykrawamy kółka, przekładamy na blaszkę i pieczemy w temperaturze 180'C około 15 minut, wszystko zależy od grubości krakersów, ja zrobiłam dość cienkie. Po upieczeniu studzimy i chrupiemy solo lub przygotowujemy na ich bazie pyszne kanapki :-) Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji